CURSO 2014-15
Actividades de dinamización da lingua galega ofertadas polo concello:
Actividades de dinamización da lingua galega ofertadas polo concello:
Dobraxe na escola Ludoteca Lingüística
Concedida
CURSO 2012-13
SOLICITUDES Maio
Data Solicitude
|
Data Actividade
|
Nome
|
Curso/s
|
Nº Alumnos
|
Hora e duración
|
Lugar/
Materiais
|
8 de maio
|
Percussoes
|
1º,2º,3º
|
40
|
50 mn
|
Boa acústica
|
|
Data Solicitude
|
Data Actividade
|
Nome
|
Curso/s
|
Nº Alumnos
|
Hora e duración
|
Lugar/
Materiais
|
18 Marzo 9.00
am √
|
Rosalía, unha meniña
|
3º,4º,5º,6º
|
100
|
45 mn
|
Espazo amplo, boa acústica,confortable,
|
|
15 Abril 9.00
am √
|
Xogando cos contos
|
2º,3º
|
80
|
50 mn
|
Espazo grande boa acústica
|
|
23 Abril 9.00
am √
|
Ola Ríos, Ola Fontes
|
Infantil
|
25
|
40 mn
|
Proxector e boa acústica
|
Data
Solicitude
|
Data
Actividade
|
Nome
|
Curso/s
|
Nº
Alumnos
|
Hora e
duración
|
Lugar/
Materiais
|
18 Marzo 9.00 am √
|
Rosalía,
unha meniña
|
3º,4º,5º,6º
|
100
|
45 mn
|
Espazo
amplo, boa acústica,confortable,
|
|
15 Abril 9.00 am
|
Xogando
cos contos
|
2º,3º
|
80
|
50 mn
|
Espazo
grande boa acústica
|
Data Solicitude
|
Data Actividade
|
Nome
|
Curso/s
|
Nº Alumnos
|
Hora e duración
|
Lugar/
Materiais
|
18 Febreiro 9.00 am √
|
Ludoteca Lingüística
|
Inf. 4-5 Anos
|
30
|
1 h 15 mn
|
Instalacións deportivas
| |
25 Febreiro 9.00 am √
|
Ludoteca Lingüística
|
Prim. 4º,5º, 6º
|
50
|
1 h 30 mn
|
Patio exterior/ xinmnasio
| |
26Febreiro 9.00 am
|
Cé Orquestra Pantasma
|
Inf. 4-5 Anos
|
50
|
45mn
|
Psicomotricidade
Biblioteca
Música
|
Data Solicitude
|
Data Actividade
|
Nome
|
Curso/s
|
Nº Alumnos
|
Hora e duración
|
Lugar/
Materiais
|
25 xaneiro 9.00 am
|
Mario pensaba que o galego non servía para nada…
|
1º e 2º
|
30
|
1 h
|
Aula ou biblioteca. Papel e lápiz
| |
11 xaneiro 9.00 am √
| 30 xaneiro 12.30 a.m √ |
Paseniño coa lingua
|
Inf. 4
anos A |
30
|
1 h
|
Psicomotricidade
|
15 xaneiro 9.00 am √
|
Ludoteca Lingüística
|
Inf. 4-5 Anos
|
30
|
1 1/2 h
|
Instalacións deportivas
|
Data Solicitude
|
Data Actividade
|
Nome
|
Curso/s
|
Nº Alumnos
|
Hora e duración
|
Lugar/
Materiais
|
5 novembro 9.00 am √
|
Regueifas para primaria
|
5º e 6º
|
50
|
1 1/2 h
|
Micrófono, pizarra
| |
12 novembro√
|
Obradoiro de Ciencias:
Herbas aromáticas
|
3º e 4º
|
30
|
1 h
|
Aula?
| |
16 novembro√
|
Obradoiro de Ciencias:
Os nosos bosques
|
5º e 6º
|
30
|
1 h
|
Aula?
| |
19 Novembro√
|
Obradoiro de Ciencias:
Obradoiro de Plastilina
|
Inf. 4 e 5 Anos
|
30
|
1 h
|
Aula?
| |
21 novembro√
|
Obradoiro de Ciencias: Elaboración de Papel Reciclado
|
Inf. 4 e 5 Anos
|
30
|
1h
|
Aula?
|
Data Solicitude
|
Data Actividade
|
Nome
|
Curso/s
|
Nº Alumnos
|
Hora e duración
|
Lugar/
Materiais
|
4 outubro
9. 00 am √
|
17 outubro mércores √
|
Os contos/cantos do bardo Abelardo
|
Inf. 3 e 4 Anos
|
80
|
12.00- 1 h.
|
Aula
Psicomot.
|
5 outubro 9.00 am √
|
24 outubro mércores √
|
Camiño da Lingua
|
5º A
|
30
|
12.30- 1 1/2 h
|
Biblio
|
5 outubro 9.00 am √
|
19 outubro venres √
|
Camiño da Lingua
|
5º B
|
30
|
12.30- 1 1/2 h
|
Biblio
|
15 outubro 9. 00 am √
|
24 outubro mércores √
|
Polo Correo do Vento
|
Infantil
5 Anos A
|
25
|
12.30- 1 h.
|
Audiovisual.
|
16 outubro 9. 00 am √
|
22 outubro luns √
|
Ludoteca Lingüística
|
3ºs
|
50
|
12.30- 1 1/2 h
|
Patio ou ximnasio
|
26 outubro 9. 00 am √
|
Obradoiro de Ciencias: Elaboración Crema Dentrífica
|
1º e 2º
|
30
|
1 h
|
Aula?
| |
30 outubro 9.00 am √
|
Obradoiro de Ciencias: Elaboración de Papel Reciclado
|
1º e 2º
|
30
|
1 h.
|
Aula?
|
DISPOÑIBILIDADE DE ESPAZOS
Biblioteca, Psicomotricidade, Aula Música, Audiovisuais, Comedor, Patio, Informática
HORA
|
LUNS
|
MARTES
|
MÉRCORES
|
XOVES
|
VENRES
|
1ª
|
Aula Música
Psicomot.
Biblio
*Comedor
|
Aula Música
Psicomot.
Biblio
*Comedor
|
Aula Música
*Comedor
|
Aula Música
Psicomot.
*Comedor
|
Aula Música
*Comedor
|
2
|
Psicomot.
Biblio
*Comedor
|
Aula Música
*Comedor
|
Biblio
*Comedor
|
Biblio
*Comedor
|
*Comedor
|
3
|
Biblio
*Comedor
|
*Comedor
|
*Comedor
|
Biblio
|
*Comedor
|
4
|
Aula Música
|
Aula Música
|
Informática
|
Aula Música
|
Informática
|
5
|
Aula Música
Informática
|
Psicomot.
|
Aula Música
Psicomot.
|
Aula Música
|
Aula Música
Psicomot.
|
O bardo Abelardo recolle contos e cantos da nosa rica tradición, reinterpretados para que nenas e nenos se divirtan como o facían os nosos avós e ter así un mellor
coñecemento dela, comezando pola nosa lingua. Un repertorio basado en contos, rimas, adiviñas e cancións participativas.
-Camiño da Lingua
É un proxecto que inclúe probas lingüísticas, culturais, xogos onde o vínculo é a lingua galega.
O taboleiro de xogo simula o coñecido xogo da oca pero tematizado con diferentes monumentos e lugares emblemáticos da cidade de Vigo.
Os participantes terán que superar unha serie de retos lingüísticos e culturais se queren conseguir o tan prezado “tesouro de Rande”.
As probas abranguen retos lingüísticos con: “anacos de refráns”, “trabalinguas”, “saúdos noutras linguas”, “palabras pirata”, “enredos lingüísticos, a “buxaina das palabras”…, etc.
Por outra banda, hai “probas culturais” sobre a nosa cidade para que os participantes coñezan o lugar onde viven e que deberán superar se queren avanzar polo taboleiro.
E finalmente, probas lúdicas pero con retos de atención, traballo en equipo e coordinación motora coma: “o xogo da ponte rota”, “o dominó vigués”, “o mapa tridimensional da cidade”, “fotos de antes-fotos de agora de Vigo”, “ondas do mar de Vigo” e unha lembranza á emigración galega con “todos a bordo”.
A sesión remata cun obradoiro onde comprobaremos a destreza manual dos participantes cun políptico de Camiño da Lingua onde escribirán a palabra “lingua” en diferentes linguas e linguaxes (náutica, braille, hebreo, árabe, chinés, castelán...).
-Polo Correo do Vento
É un proxecto didáctico no que a palabra e a imaxe constitúen as ferramentas esenciais para activar a creatividade e imaxinación dos máis novos.
Desenvólvese un conto de xeito oral e no tempo do relato debúxase un mural
correspondente a unha escena clave da narración. Posteriormente, unha rolda de prensa participativa incrementará e completará os misterios e as curiosidades do conto e da ilustración. Nunha segunda parte, nun obradoiro, debúxase, paso a paso, un personaxe principal da historia, todos xuntos, guiados polo ilustrador. Por último, remátase cun xogo didáctico característico das páxinas finais dos álbumes da colección "Polo correo do vento"
-Ludoteca Lingüística
A Ludoteca Lingüística é un proxecto de dinamización lingüística que consiste na recuperación de xogos tradicionais, a disposición de xogos novos e diferentes, e xogos lingüísticos que procuran fomentar o uso do galego dun xeito eminentemente lúdico e en relación co currículum de Educación Física e Lingua Galega. Con formato de gran feirón, os rapaces/zas terán que ir superando as distintas probas que se lles propoñan de maneira rotatoria e cooperativa ao mesmo tempo.
Achegaremos, xunto coa actividade, "Bota e rebota e cae na túa boca". É un manual dirixido ao profesorado de Educación Física co obxectivo de incorporaren actividades de dinamización lingüística e do fomento do galego nas súas programacións didácticas.
"Bota e rebota..." achega propostas eminentemente prácticas vencelladas cos bloques de contidos das áreas de E.F. e Lingua e Literatura Galegas.
-Obradoiro de Ciencias: Elaboración Crema Dentrífica
Traballamos o léxico bucal, as distintas partes do aparello. Tamén frases feitas, refráns, cantigas nas que aparece este léxico. Elaborarán pasta dentífrica, achegaranse á súa historia e levarán para casa o que fagan.
-Obradoiro de Ciencias: Elaboración de Papel Reciclado
A través da reutilización e reciclaxe de papel crearemos un papel diferente e atractivo;
asemade, isto nos axudará a reflexionar sobre o abuso das cortas de árbores e a
asemade, isto nos axudará a reflexionar sobre o abuso das cortas de árbores e a
proliferación de monocultivos.
-Regueifas para primaria
Achegamento á improvisación oral, ao ritmo, rima, aos xogos de palabras... a través da regueifa da man de Luís O Caruncho e Pinto de Herbón.
-Obradoiro ciencias: Obradoiro de herbas aromáticas
A través da exposición de dez plantas aromáticas falaremos das súas diferenzas, arrecendos, usos tradicionais, terreos nos que medran, simboloxía, tradición oral, toponimia, variantes...
No obradoiro o alumnado realizará sacos de olor con diferentes herbas e un pequeno
caderno aromático.
-Obradoiro ciencias: Os nosos bosques
A través dos froitos de outono, toros, follas, liques, aromáticas ou bugallos aprenderán a distinguir e coñecer as árbores propias e alóctonas galegas. O obxectivo é comprender os bosques que crean no territorio galego. A toponimia, a antroponimia e a sinonimia terán un espazo salientable no obradoiro.
-Obradoiro ciencias: Obradoiro de plastilina
Con produtos de uso cotián (auga, fariña, aceite, colorantes alimentarios) elaborarán un produto natural, semellante á plastilina, co que moldearán o que desexen, que logo poderán levar para casa.
-Cé Orquestra Pantasma.
-Obradoiro ciencias: Obradoiro de plastilina
Con produtos de uso cotián (auga, fariña, aceite, colorantes alimentarios) elaborarán un produto natural, semellante á plastilina, co que moldearán o que desexen, que logo poderán levar para casa.
Trabállase a concentración, a paciencia e a creatividade a través da obra que elaboren.
Desde a perspectiva lingüística os produtos utilizados permitirannos traballar co léxico (froitas, cereais, árbores...)
-Paseniño coa Lingua
A actividade está dividida en tres partes: A) Conto ilustrado O contador relata unha historia, mentres o ilustrador realiza un mural relacionado. Tema da historia: un rapaz, Mario, formado en moitas linguas e con moitas inquetudes pensa que o galego non serve para nada. Ata que, un día a partir da descuberta dun mapa percátase da importancia e beleza da nosa lingua xa que o coñecemento do galego será clave para dar cun tesouro e fundamental á hora de descubrir o amor. B) Rolda de prensa Interacionaremos co alumnado sobre o actividade: facemos preguntas, xeramos dúbidas, contestamos críticas sempre buscando que o alumnado utilice o galego. C) Obradoiro de debuxo: O alumnado realizará unha personaxe do conto guiado polo ilustrador. D) O SNL achegaravos unha unidade de traballo sobre a diversidade lingüística, as linguas en perigo de desaparición e a lusofonía.Desde a perspectiva lingüística os produtos utilizados permitirannos traballar co léxico (froitas, cereais, árbores...)
-Paseniño coa Lingua
Consiste nunha xincana na cal as e os participantes teñen que superar unha serie de probas a través da linguaxe corporal co obxectivo de conseguir peza dun quebracabezas, cuxa correcta montaxe presenta un collage da nosa cidade e palabras en lingua galega, relacionadas con ela e coa nosa cultura.
-Mario pensaba que o galego non servía para nada
-Mario pensaba que o galego non servía para nada
-Cé Orquestra Pantasma.
Cé orquestra Pantasma achéganos ao mundo do home orquesta e ás máis curiosas historias dos veciñ@s de Freixo, nas terrras de Val de Fragoso.
A actuación comeza cunha introdución na que se fai a presentación da persoa que desenvolve a actividade, o seu oficio e os instrumentos que emprega para levar adiante o espectáculo. Logo dase a coñecer de onde ven e a relación dese lugar coas cancións.
Cada canción ten unha pequena introdución a xeito de conto que serve como elemento motivador. O espectáculo é de tipo participativo, procurando a máxima implicación dos nenos/as, con opción a que as súas propostas enriquezan a actuación e tratando de facer que as cantigas se convertan nun xogo para eles. As cancións son acumulativas, de xestos e de imitación, con moita improvisación e bailes sinxelos nos que os nenos darán renda solta a todo o seu corpo.
-Rosalía, unha meniña.
É a historia dunha nena que se chama Rosalía, que soubo sentir, escoitar e cantar, nunha lingua de pobres que daquela non se escribía. Contidos_ Vida e obra de Rosalía, importancia da poesía e da sensibilidade artística. Conto ao estido clásico, galego e universal.
-Xogando con contos
O aspecto lúdico e o mundo da ficción son imprescindibles para favorecer a aprendizaxe das nenas e nenos, reforzando a expresión e a comunicación.
O xogo dramático e o conto son os dous elementos que lle dan "vida" a esta actividade que vos achegamos.
METODOLOXÍA:
A monitora proporá unha serie de exercicios e xogos que se traballarán con xuntamento no coñecemento do esquema corporal e a narrativa oral.
Na contada escenificaranse diferentes contos.
-Xogando con contos
O aspecto lúdico e o mundo da ficción son imprescindibles para favorecer a aprendizaxe das nenas e nenos, reforzando a expresión e a comunicación.
O xogo dramático e o conto son os dous elementos que lle dan "vida" a esta actividade que vos achegamos.
METODOLOXÍA:
A monitora proporá unha serie de exercicios e xogos que se traballarán con xuntamento no coñecemento do esquema corporal e a narrativa oral.
Na contada escenificaranse diferentes contos.
CUADRO RESUMO ACTIVIDADES ADXUDICADAS POLO DE AGORA NO CURSO 2012-13
CURSOS
|
NOME ACTIVIDADE
|
Inf. 3 Anos A
|
Os contos/cantos do bardo Abelardo
|
Inf. 3 Anos B
|
Os contos/cantos do bardo Abelardo
|
Inf. 4 Anos A
|
Os contos/cantos do bardo Abelardo
|
Inf. 4 Anos B
|
Os contos/cantos do bardo Abelardo
Paseniño coa Lingua + 10 de 4 Anos A
|
Inf. 5 Anos A
|
Polo Correo do Vento
|
Inf. 5 Anos B
|
Polo Correo do Vento
|
1º A
| |
1º B
| |
2º A
| |
2º B
| |
3º A
|
Ludoteca Lingüística
|
3º B
|
Ludoteca Lingüística
|
4º A
| |
4º B
| |
5º A
|
Camiño da Lingua
|
5º B
|
Camiño da Lingua
|
6º A
| |
6º B
|
No hay comentarios:
Publicar un comentario